Mina hästar

Eftersom att jag vill förbli anonym i den här bloggen så kan jag tyvärr inte lägga upp några bilder på någonting i stort sett, men jag kan ju alltid berätta så ni får nöja er med det.

Jag har tre hästar. Vi kan kalla dom Felle, Dess & Chal. Chal är den hästen jag satsar på just nu, och har därför med honom till skolan. Resten står i Göteborg.

Chal har jag haft i 1,5 år nu och är en maxad D-ponny. 33% welsh, resten new forest. Har tävlat upp till LA:P1 i dressyr och LB i hoppning med honom. Chal är 8 år.

Felle är 4 år och jag köpte honom i början av 2010. Det är en stor häst och jag har hittills bara startat i LB. Men jag vill ta det långsamt med honom. Han är väldigt rädd av sig och behöver mycket rutin innan han kan prestera till max. Han är väldigt svårriden.

Dess har jag haft i 7 år, hon är en liten c-ponny och 19 år gammal. Vi har tävlat väldigt mycket i yngre dar men nu känner jag att vi har växt ifrån varandra kunskapsmässigt så min kusin har henne. Dom tävlar fortfarande med bra resultat!

det var mina hästar det, och anledningen till att jag satsar mest på Chal är för att jag inte har så många ponny år kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0